ללא קטגוריה

“אבוא לאיטליה ואלמד אתכם קרב מגע”

גילי גנני, בת 19, היא הבחורה הישראלית שהפכה למיתוס ברשת. הוידאו שמנציח אותה מביסה בקלילות שלושה בחורים שהטרידו אותה, בכמה תנועות של קרב מגע, הקסים את הגברים וסיקרן את הנשים. מעל הכל, קלע למטרה: המון אנשים כתבו לה כדי לדעת יותר על הגנה עצמית.
גילי היא גם חיילת צה״ל, ורצינו לשאול אותה כמה שאלות על קרב מגע, על נשים ועל ישראל, המדינה שלה.
היא נעתרה לנו והסכימה לעשות את הראיון האקסקלוסיבי הזה.
אז כן, גילי נערת הוידאו, אוהבת את איטליה. מעניין אם ביום מן הימים, תבוא ללמד קרב מגע גם אצלינו…

גילי, הוידאו בו את נראית מתגוננת מפני שלושה מטרידים, בין אם הוא אמיתי או למטרת פרסומת, עורר תדהמה גם באיטליה. איך את מרגישה בתור סלב בינלאומית?
ג.ג. – הסרטון אכן התפרסם בעולם וגיליתי זאת רק השבוע. אני קצת בשוק כי לא ידעתי שזה מה שיקרה. אבל התגובות של כולם מחממות את הלב ואני שמחה שהמודעות להגנה עצמית עלתה בעוד מדינות.

את מומחית בקרב מגע ואת מפרסמת את האמנות לחימה הזאת גם בעמוד הפייסבוק שלך. ספרי לנו על ההתנסות שלך. התחלת לעסוק בזה עוד לפני השירות הצבאי?
ג.ג. – התחלתי להתאמן בקרב מגע מלא (krav maga maleh) כשהייתי קטנה לפני 8 שנים. המשך היו לי כמה מקרים קטנים בחיים שהקרב מגע עזר לי מאוד ובלעדיו הם היו מסתיימים אחרת לגמרי. התחלתי בקבוצת נוער. המשכתי עם קבוצת בוגרים מתחילים. וכיום אני בקבוצת בכירים (חגורות שחורות) ואני לצערי הבת היחידה בקבוצה.

מה זה בעצם קרב מגע? במה הוא שונה מאמנויות לחימה אחרות?
ג.ג. – קרב מגע זאת בעצם שיטת לחימה שהחלה עוד מלפני קום מדינת ישראל. בערך ב1944 עוד בפלוגות ההגנה ואימי ליכטנפלד ז”ל היה אבי השיטה ומייסדה. במהלך השנים השיטה התפתחה גם בצהל.
שני העקרונות העיקריים של השיטה הם: 1. התנועה הטבעית והקצרה ביותר— היא גם התנועה הטובה והנכונה ביותר.
2.מינימום תנועה כנגד מקסימום התקפה
קרב מגע מלא זה בעצם הזרם המרכזי והאוטנתי ביותר של שיטת הקרב מגע . שיטת לחימה פשוטה, טבעית ומציאותית.
השוני של קרב מגע מאומנויות.לחיצה אחרות הוא שקרב מגע הינה *שיטת* לחימה ולא *אומנות לחימה* והיא נועדה להיות פרקטית וטבעית לסיטואציות מסוכנות שקורות ברחוב או בכל מקום אחר.

העובדה שאת מסוגלת להתגונן כל כך טוב, שינה משהו במודעות שלך ובאופי שלך?
ג.ג. – מטבעי אני ביישנית מאוד. כשנכנסתי לקבוצת גברים הייתי הבת היחידה , הכי צעירה ,הכי קטנה בגיל והכי קטנה פיזית. בהתחלה לא התייחסו אלי בכלל ואפילו כשהייתי מתחילה קרב היו אומרים לי “תרביצי לי ואני לא מחזיר” זה עצבן אותי מאוד ורציתי שיתייחסו אלי כמו שצריך ושווה . התייעצתי עם אבא שלי (שהוא חגורה שחורה בג’יו ג’יטסו) והוא פשוט אמר לי —תכסחי אותם. וזה עבד. מאז למדתי לעמוד על שלי ול לראות בעיניים. מנערה ביישנית קיבלתי המון ביטחון עצמי . כשאני מסתובבת עם חברות ויוצאת לבלות הן מרגישות בטוחות לידי.

בישראל, כל הבנות משרתות בצבא ולומדות קרב מגע. כאן באירופה לעומת זאת, למרות שיש התקדמות, הנשים עדיין משלימות עם היותן משניות לעומת גברים. קורה לך שאת משווה את מעמדך כאשה ישראלית לעומת מעמדן של נשים בעולם?
ג.ג. – אני לא מודעת יותר מידי למצב של הנשים באירופה וחבל לי קצת על זה . אבל אני יודעת שבישראל יותר ויותר נשים נהיות עצמאיות ועומדות בזכות עצמן. עדיין אנחנו שומעים פה על מקרים לא נעימים של אפליה במעמדן של הנשים ולכן אחת מהמטרות ששמתי לעצמי היא להעצים נשים באימונים שלי, לחזק ולבנות להן את הביטחון העצמי.

מה את מציעה לאשה שהוקסמה מהוידאו שלך? קרב מגע מתאים לכולן?
אחרי פרסום הסרטון קיבלתי המון הודעות מנשים (מישראל ומכל העולם) שקיבלו השררה מהסרטון ורוצות ללמוד להגן על עצמן. קרב מגע מלא מתאים לכולן והוא לא קשוק למסת שריר, משקל, גובה או מין. הוא עובד על עקרונות של נקודות תורפה (כמו מפשעה, עיניים , גרון) , על עקרון של מהירות ועל עיקרון ההפתעה.

ישראל, המדינה שלך. לא כולם, כאן באיטליה ובאירופה, מבינים שישראל היא הדמוקרטיה במזרח התיכון ומגינה על הערכים המערביים. יוצא לך לפעמים? לקרוא מה אומרים על ישראל אמצעי התקשורת המערביים? מה דעתך בנידון?
יוצא לי מידי פעם לקרוא. אני חושבת שלא תמיד רואים את המצב בצורה מאוזנת. אנחנו רוצים לחיות בשלום , בביטחון ובתנאים טובים לצד המדינות השכנות לנו וגם חשוב לנו שהם יחיו בשלום, ביטחון שלווה וביחסים טובים.

היית פעם באיטליה? מה דעתך עליה?
ג.ג. – הייתי פעמיים באיטליה. פעם ראשונה במרכז ופעם שניה בצפון. אני ומשפחתי מאוד אוהבים את איטליה, את השפה, האוכל , התרבות.
אפילו קצת למדתי איטלקית. אני מאוד נהנית לבקר אצלכם ונהנית מתרבות הנימוסים המדהימה של האנשים. תענוג. אני עוד מתכננת לבקר הרבה ומקווה שאפילו יצא לי ללמד שם קרב מגע מלא והגנה עצמית.

1 Commento

1 Commento

  1. Pingback: “Verrò in Italia e vi insegnerò il krav maga”. Intervista a Gili dopo il video anti-molestatori – L'Informale

Devi accedere per inserire un commento. Login

Rispondi

Torna Su